בלוג מאמרים

טיפים לקיץ בטוח עם הכלב

הכלבים שלנו אוהבים את הקיץ בדיוק כמונו! אין כמו לרוץ ולשחק בחוף, להנות מהשמש, ופשוט להיות ביחד. העניין הוא, שגם בדיוק כמונו, הכלבים שלנו חשופים לסכנות של הקיץ. אז איך נשמור על החבר הכי טוב שלנו? מה הסימנים שמשהו לא בסדר אצל הכלב? טוב ששאלתם! הכנו רשימת טיפים לקיץ בטוח, תמשיכו לקרוא…

לא כל הכלבים יודעים לשחות

למרות שכל הכלבים נולדים עם אינסטינקט מולד שמאפשר להם לדעת איך לשחות, אין זה אומר שהכלב שלך הוא שחיין טוב. מעבר לכך, בים יש זרמים חזקים כל כך שאפילו טובי השחיינים האנושיים לפעמים לא מצליחים להתמודד מולם. אם מתאפשר, מומלץ להלביש על הכלב אפוד הצלה.

 

כוויות שמש

גם כלבים נכווים מהשמש! במיוחד בעלי הפרווה הקצרה, עור ורוד ובמיוחד אם עשית לכלב תספורת. דאגו שהכלב יהיה בצל! בנוסף רצוי לשים להם קרם הגנה ייעודי על האוזניים והאף.

 

כוויות בכפות הרגליים

העור בכריות כף הרגל של הכלב הוא קשיח והוא אכן בנוי להתמודד עם שטח מכל מיני סוגים. אבל הוא לא עמיד לחום. לא בטוחים אם הקרקע בטמפרטורה שבטוחה לכלב? תחלצו נעליים ותנסו ללכת יחפים, אם זה בלתי נסבל עבורכם, זה גם בלתי נסבל ומסוכן לכלב שלכם.

 

זהירות, מים מלוחים

מי הים המלוחים מאוד מייבשים את הגוף אם שותים אותם. חשוב מאוד לספק לכלב מים רגילים ומאוד חשוב להבין שהכלב לא יבוא לבד לשתות, חובה לעשות לו הפסקות שתייה יזומות. 

בנוסף, חובה לשטוף מהכלב את מי המלח בסיום הבילוי. 

 מדוזות!

גם כלבים חשופים לצריבת מדוזות. במיוחד כי הם ממש אוהבים לתפוס אותם בפה! בעונת המדוזות עדיף שלא תתנו לכלב שלכם להיכנס לים.

 

להגביל פעילות

אין שום דבר שמשתווה לשמחה הפורצת מכלב שהגיע לחוף הים! הוא קופץ, רץ, שוחה ומשחק. כלב בקלות יכול להגיע למצב של תשישות וכאבי שרירים. התפקיד שלך זה לשים לב שהכלב נח מספיק. במיוחד אם מדובר בכלב מבוגר או שסובל מעודף משקל.

לא כל הכלבים יודעים לשחות
משמעת

מטעמי בטיחות ומטעמי נימוס רצוי שהכלב יהיה קשור ברצועה (זה גם החוק בחופים מוכרזים). אבל אם להסתכל למציאות בעיניים אז ברור שכמעט אף אחד לא קושר את הכלב שלו בים, לכן מאוד חשוב לפחות לאלף את הכלב שיבוא אליכם כשאתם קוראים לו. ותמיד תמיד לדאוג שיהיה על הכלב תג שם עם הפרטים שלכם.

למרות כל המאמצים, תמיד משהו יכול להשתבש, חשוב לשים לב להתנהגות הכלב ולנסות לזהות התנהגות לא אופיינית וסימני מצוקה.

צריך לדאוג לצל ולמנוחה
    סימנים שמשהו לא בסדר
  • ירידה ברמת האנרגיה למשך פרק זמן ממושך
  • תיאבון מופחת וחוסר שתיה
  • עלייה בקצב הלב
  • ריר מוגזם
  • חניכיים דביקות
  • אי שקט
  • נשימה רדודה
  • אי התמצאות
ביקשנו מהמאלפת דקלה איילון שתיתן לנו כמה טיפים מקצועיים!

"חשוב לשים לב שיש אצלנו קיץ ויש שרב.

בקיץ יוצאים לטייל מוקדם בבוקר או בערב כשנהיה נעים, אם צריך לצאת בצהריים יוצאים רק לסיבוב צרכים קצר באזור מוצל, שימו לב למדרכות החמות.

בימי שרב בטיול חשוב להיות בתשומת לב לאיך הכלב מרגיש האם הוא מתנשם מאוד, נראה עייף? אפשר לקצר את הטיול, הקיץ שלנו קשוח…

חשוב לזכור שכלבים מקררים את עצמם דרך הפה ולכן לשים לב שאם הם עם קולר שאין מתח בזמן הטיול ואם אפשר לעבור לרתמה זה תמיד עדיף.

מבחינת מים חשוב שלכלב תהיה גישה למים 24 שעות ביממה, קערה גדולה עם מים טריים וקרירים ולכן למי שמשאיר כלב בחצר לשים את המים באזור שמוצל כל הזמן ולקבע את הקערה כדי שלא יהיה ניתן להפוך אותה.

בקיץ הכלבים שלנו חשופים למכות חום, הכשות נחשים, עקרבים נדלים ושאר מיני ירקות.

גם כשחם הכלבים שלנו אמורים להיות שמחים וחיוניים, אם משהו נראה לא תקין – הכלב שוכב ומתנשף, יש נפיחות לא ברורה, כאב שמפריע לו או כל דבר חריג, יש לפנות לוטרינר.

למי שמצרף את הכלב לנסיעות לים-שימו לב שהרבה כלבים מרוב התרגשות "שוכחים לשתות" וצריך להזכיר להם, לעשות להם הפסקות יזומות בצל ולשים לב שהם לא מעייפים את עצמם יותר מדי במיוחד אם מדובר בגורים. בנוסף, לא כל הכלבים רוצים להכנס לים וזה בסדר. לא להכניס בכח, אפשר לבלות גם בחוף."

דקלה איילון, מאלפת ומטפלת התנהגותית

טיפ אחרון והכי חשוב!

פנקו את הכלב עם חטיפים קרים! אפשר להקפיא פירות כמו בננה, אבטיח, מלון, תותים (חובה לוודא לפני שנותנים משהו לכלב האם מותר להם לאכול את זה וכמה מותר). בנוסף, קבלו סירטון מעולה שמסביר איך להכין ארטיק לכלב! זה כל כך פשוט וכל כך טעים להם!

אז יאללה, למה אתם מחכים? לכו לבלות! ושיהיה לכם קיץ בטוח 🙂

 

*המאמר הוא בגדר המלצה בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ מקצועי.

שתף מאמר זה ב-

אולי יעניין אותך גם: